ΨΗΦ. ΚΑΛΑΪΣΑΚΗΣ
Αναφέρει τις αλλαγές στην ενδυμασία των Κρητών ....
"Μοναδικήν εξαίρεσιν αποτελούσιν αί Σφακιωτισσαι, τη παραίνεσei του Θεοφιλ. Επισκ. Λάμπης και Σφακίων Ευμενίου εξακολουθούσαι να καλύπτωσι την κεφαλήν με εν λευκόν κάλυμμα, σκέπην ή μπόλιαν καλούμενον εκεί, το οποίον κρέμεται επί των ώμων με ικανήν ωραιότητα και χάριν καθώς εξεικονίζοντο υπό του Βρουζεν προ ενός και ημίσεως αιώνως".
Συνεχίζει με τα τυριά και τους οίνους, όπου και αναφέρει τα τυριά του Ομαλού και του χωριού μου, του Ασφενδου:
"Ενώ δε τρέφει η Κρήτη υπέρ το εκατομμύριον αιγοπρόβατα, δε μας ευαρεστεί πλέον η γεύσις του μοναδικού τυρού του Ομαλού και του Ασφενδου, ουδ' ευφραινει ημάς η άδολος τσικουδιά ή ο κρητικός μας ανόθευτος μαλβουαζιας, καθόσον ο εξευγενισμός απαιτεί να προτιμώμεν εις υπερογκους τιμάς εκ του εξωτερικού Ολλανδέζικο τυρί, ή τυρί της Σβιτσερης, και κονιάκ και καμπανιτην".
Σταυρος Γερωνυμάκης
Σημείωση
Για τον Γ. Ιακ. Καλαϊσάκη δες το άρθρο:
Στέλλα Αλιγιζάκη, Ελάσσονες λόγιοι της Ελληνικής περιφέρειας στα κατά τόπους μουσεία - αρχεία. Η περίπτωση του Γ. Ιακ. Καλαϊσάκη στο Ιστορικό Αρχε'ιοΚρήτης
Εν Χανίοις 2020. σελ. 77-102.
ΨΗΦ. Αλιγιζάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου